torsdag 24 juni 2010

Dagboksblad torsdag 24 juni 2010

Att med bil försöka lämna Stockholm på väg söderut, dagen före midsommarafton är inte direkt någon hit. Men det vet vi. Likväl var det precis vad vi gjorde. Och det blev ungefär som förväntat. Det tog en och en halv timme till Södertälje. Det brukar i vanliga fall, utan husvagn, ta ungefär 35 minuter. Det måste dock sägas att jag var beredd på värre köer.

Som vanligt var det segt som fan att komma iväg. Mycket att göra hemma och dessutom var frun tvungen att jobba lite. På jobbet . (Själv jobbade jag hemifrån). Men jag hade också att köpa mobilt bredband (varför i helvete hade jag inte gjort det tidigare? Jag visste ju att det skulle behövas.), skaffa mig campingfrisyr (dvs sådan som gör att håret inte måste tvättas varje vecka) tvätta bilen (den såg för jävlig ut) samt lägga sista handen vid packningen. Allt detta sammantaget gjorde att vi kom iväg kvart över tre(!!!).

Ungefär sju timmar och fyrtiofem minuter senare rullade vi in hos släkten i Mölnlycke. Och det tycker jag var ganska bra kört. Av oss båda. Denna turen blev premiärturen för frun att köra med nya husvagnen. Den är ju lite bredare än den gamla. Någonstans mellan 20 och 30 cm. Kan tyckas lite, men när filerna är smala och man har en lastbil bredvid sig är dessa centimetrar klart märkbara. Det gick emellertid bra (såklart).

Efter lite kvällsmat så har det nu blivit dags för att lägga sig. Ska bara släpa in täcken, kuddar och annat jox från husvagnen först.

Inga kommentarer: