torsdag 17 februari 2011

Dagboksblad tordag 17 februari 2011

En sån jävla dag. Först en massa arbete med budgeten, som någon jävel har pillat på så att pengarna inte räcker. Det fattas i runda slänga 50 MSEK. Någon som har lite kulor över? Det värsta är dock hur förändringar i budgeten hanteras. Dom hanteras på ett sätt som gör att det inte fungerar. Jag ägnade en stor del av förmiddagen att provocera folk så att de börjar prata med varandra. Som om inte detta vore nog var jag på ett möte på eftermiddagen, där någon först kritiserade min egenhändigt utarbetade process för riskhantering i utvecklingsprojekt, och sedan gav en hög chef uttryck för en väldigt korkad åsikt, som jag tyvärr tror hon delar med många av sina chefskollegor. Och DOM HAR FEL!! Jag försökte säga det lite fint, men hon fattade inte vad jag sa, och då gav jag upp.

Kvällen ägnades delvis åt att skriva några mejl om budgetförändringar och några mejl om riskhantering, och sedan tittade vi på en film innan vi gick och lade oss.

Inga kommentarer: