lördag 26 februari 2011

Dagboksblad lördag 26 februari 2011

Vaknade hyfsat tidigt. Drackl morgonkaffe och så åkte vi till golfbanan för hundpromenad. När vi kom hem käkade vi frukost och sedan drog vi iväg till husvagnsmässan i Kista. Inte för att vi skulle köpa någon ny vagn, utan bara för att se vilken himla bra vagn vi redan hade. Men det höll på att gå riktigt illa. En gång till. Vi sparade KABE-montern till sist, och när vi kom dit började vi med att gå in i en KABE Royal 560 XL. MÅSTE HA! En helt underbar vagn, bara 400.000 SEK. Som tur är har jag inte körkort för att dra den vagnen, den är för tung. Och tur är väl det, annars kanske vi hade köpt en sån. Inge bra.

Sedan åkte vi och handlade. Åkte hem, satte en bröddeg och sov middag. Jag kände redan på mässan att jag faktiskt är ganska utarbetad. Inge bra. Men så småningom masade jag mig upp och fixade middag. Och sedan bar det sig inte bättre än att det strax blev melodifestival på TV. (fel låt vann.) Och så avslutades kvällen med att vi tittade på gårdagens avsnitt av På Spåret. Och återigen kunde jag konstatera att kunskapen om Evert Taube är bedrövligt dålig hos de tävlande. Det var ingen som visste att den sången som framfördes hette Pepita dansar. Förutom jag. Nu är det sovdags.

Inga kommentarer: