måndag 28 februari 2011

Dagboksblad måndag 28 februari 2011

Kände mig ganska utvilad när jag begav mig till jobbet på morgonen. Det borde betyda att helgen hade givit den vila jag så väl behövde. Men när jag framåt eftermiddagen i ett knepigt resonemang totalt tappade tråden och inte orkade resonera vidare. Jag är således fortfarande trött. Och denna vecka kommer inte bli roligare misstänker jag.

Kvällen ägnades åt studiecirkel i IOGT-NTO med litteratur som tema. Jag berättade om boken Det hemliga sällskapet av Claes Hylinger, samt, så gott jag kunde, försökte förklara vad 'Patafysik är. Det är inte lätt när man själv knappt förstår. Men roligt är det.

Hemkommen efter studiecirkeln vidtog lite arbete. Men eftersom jag flera gånger somnade med datorn i knät, fann jag det bäst att gå och lägga mig i hyfsad tid.

Inga kommentarer: