lördag 19 februari 2011

Dagboksblad lördag 19 februari 2011

Vaknade hyfsat tidigt och drack morgonkaffe. Det var så jävla kallt så frun och hunden fick gå ensamma på morgonpromenaden (eller om det möjligen var så att jag hade lite annat att göra). Jag ägnade tiden åt lite bildarbete och att förbereda dagens middag. Jag stekte Wallenbergare, och så gjorde jag frukost. När fru och hund kom hem spes vi den frukosten, och sedan satte vi kurs mot stan.

Besöket i stan började med en espresso på Primafila. Sedan vandrade vi till Gottfrid Johanssons musikaffär och köpte en gitarrackordbok att ta med till eftermiddagens födelsedagskalas. Vi köpte också en bok om oligarki, eller vad det heter när man viker papper så det blir figurer. Och så köpte vi dyrt jävla omslagspapper och snören i en specialbutik för papper, på Upplandsgatan. Innan vi åkte hem blev det en fika på Nybergs. Sedan åkte vi hem. Medan frun slog in presenter promenerade jag hunden, och sedan åkte vi till Kristofferskolan i Bromma för att delta på födelsedagskalas. Jag hade med kamera för att ta bilder och filma, men någon idiot hade inte laddat batteriet i kameran, så det blev inte så mycket filmat som jag ville.

Hemkomna kokade jag potatismos och så käkade vi Wallenbergarna och moset, och så var det dags för Melodifestivalen. Kul att Playtones gick vidare, men egentligen är det slöseri med så duktiga musiker på så dålig musik. Före de vann dansbandskampen var de ett underbart rock'n'roll-band, och Boppin´ Steve, som sångaren kallas, är förjävladuktig på att lira Jerry Lee Lewis-låtar.

När vi ändå satt i TV-soffan avverkade vi QX-galan också, och sedan satte jag mig framför datorn för att skriva ett tal till måndagens möte i Tempel Riddare Orden. Nu är det talet klart, och det är läggdags.

Inga kommentarer: