lördag 5 februari 2011

Dagboksblad lördag 5 februari 2011

Vaknade hyfsat tidigt, och drack lite morgonkaffe. En stund senare tog vi en smörgås innan vi satte av mot golfbanan. Snön är på väg att smälta bort, men fortfarande kunde man möta en och annan tapper skidåkare. Men jag kan ge mig fan på att nästa helg, om det är lite plusgrader i veckan, kommer golfspelarna ha ersatt skidåkarna.

Efter hundpromenaden åkte vi hem och käkade frukost. Sedan åkte vi till Ica och handlade, och därefter åkte vi till stan, för att köpa en present inför det kalas vi skulle på på kvällen. Vi, eller snarare jag började med en espresso på Primafila. Dessvärre hade han fått in en massa fin, spännande och dyr choklad också, som vi var tvungna att köpa. (Vad synd det var om oss.) Presenten var snabbt köpt, men vi hade Ia med oss för att dels promenera lite och dels träna henne att vara lite lugn i stan. Det är inte hennes bästa gren om jag säger så. Vi promenerade några timmar, och sedan åkte vi hem. Snabbt göra oss i ordning och så sätta full fart ut mot Värmdö. I Orminge stannade vi och hälsade på bekanta som hade födelsedagskalas. Det blev en väldigt trevlig tillställning med mycket prat. De flesta av oss hade känt varandra i runt 25 år, i vissa fall ännu längre. Vi hade en del att prata om kan man säga.

När klockan blev sent åkte vi hem. Jag var jävligt trött, så det blev i princip bara att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: