söndag 27 februari 2011

Dagboksblad söndag 27 februari 2011

Samma som igår; vakna hyfsat tidigt, dricka lite morgonkaffe, åka iväg till golfbanan för att gå hundpromenad, och så hem för att äta frukost. Till skillnad från igår fick vi idag delvis sällskap av en portugisisk vattenhund och dess husse. Vi brukar möta dem på golfbanan ibland, men idag gick vi åt samma håll och fick på så sätt sällskap. Det verkar också vara en väldigt trevlig ras, men inte så trevlig som lagotto förstås.

Efter frukosten satte jag kurs mot stan för att gå en fotorunda. Jag kände att jag behövde göra något för att hämta kraft inför den kommande arbetsveckan. En fotorunda är sällan fel. Men det blev inga bra bilder. Däremot kunde jag känna att mitt bildseende när det gäller gatufoto har blivit bättre. Nu gäller det bara att få bilderna att fastna på minneskortet också.

Hemkommen hände det inte så mycket förrän det blev dags att sätta en bröddeg och göra middag. Därefter åkte jag på att gå ut med hunden, och sedan var det dags för solsidan på TV. Nu har vi också sett på Wallander, druckit kaffe, druckit te och smakat på det nya brödet. Dessutom har jag också hunnit läsa på internet om vad Patafysik är för något. Den kunskapen behöver jag till morgondagens litteraturcirkel i IOGT-NTO, då jag ska prata lite om författaren Claes Hylingen, som är en av Sveriges ledande patafysiker. Nu jag jag bara läsa ut hans bok Det hemliga sällskapet och sedan kan man nog sova. Vilket säkert är bra, för den kommande veckan innehåller en hel del spännande utmaningar. Och för övrigt har jag lyckats hålla mig hela helgen från att plocka fram datorn och jobba lite. Nu mot sängen!

Inga kommentarer: