onsdag 9 februari 2011

Dagboksblad onsdag 9 februari 2011

Dagen, liksom gårdagen var vikt åt kurs. Men eftersom jag kom tidigt till jobbet hade jag chans att vara med första timmen på ledningsgruppsmötet. Vilket behövdes, för det börjar bli riktigt besvärligt för oss just nu. Man kan snart kalla det för kris. Och en av mina chefskollegor ser verkligen knäckt ut. Eller i alla fall väldigt tyngd av de problem han har på sin avdelning. Inge roligt. När jag förstört ledniningsgruppsmötet genom att berätta om min syn på problemen gick jag vidare till kursen i hur man är chef för någon som lär sig driva förbättringsprojekt enligt 6-sigma-konceptet.

När kursen var slut jobbade jag en timme och sedan åkte jag hem. Hemkommen käkade jag middag och sedan jobbade jag. Jag hade att förbereda lite till ett möte i morgon eftermiddag. Det har tagit hela kvällen, och jag är inte färdig ännu, och kommer troligen inte att bli före midnatt.

Inga kommentarer: