fredag 25 februari 2011

Dagboksblad fredag 25 februari 2011

Tidigt till jobbet även denna dag. Och som övriga dagar denna vecka en fullständigt sanslös dag full med möten och svåra frågor att hantera. Dessutom fick jag på vägen hem höra om hur jävligt illa en chef burit sig åt mot en av sina anställda. Jag hade hört rykten om det tidigare, men nu fick jag det bekräftat, och det var precis så illa som ryktena hade gjort gällande. Det där ska jag ta tag i på måndag morgon. Den jävla chefen ska få veta att han lever. Och snart kommer han inte vara chef längre!!

Hem och laga middag. Det blev gamla rester från frysen. (överbliven pizza från den lokala pizzerian, som i och för sig lagar väldigt bra pizzor, men uppvärmd pizza är alltid uppvärmd pizza.) Det var annonserat att fruns syster med ny pojkvän skulle komma på kvällen, så dagen till ära bakade jag en citronmarängpaj. Och återigen visade det sig att jag är alldeles för trött. Jag försökte göra citronkrämen på potatismjöl i stället för majsenamjöl. Som tur var upptäckte jag det i tid, så pajen blev ätbar. När den var klar la jag mig att sova tills gästerna anlände. Det var verkligen välbehövligt kände jag. Vi spelade spel och fikade hela kvällen, och vips så åkte gästerna hem och det blev läggdags.

Inga kommentarer: