fredag 4 februari 2011

Dagboksblad fredag 4 februari 2011

En förmiddag helt i fackets tecken. Först två fackliga möten, sedan ett fackligt resonemang och därefter en lunch tillsammans med en facklig arbetskamrat. Vi löste inte världsproblemen på lunchen, men närapå.

Eftermiddagen ägnades åt.... det vete fan, men tiden gick i alla fall. Jag pratade väl med lite folk, svarade på några mejl och så var det fredagsfika. Vår controller hade fyllt 40 i veckan, och lägligt nog hade hon ansvaret för fredagens fika. Hon visste nog inte riktigt om att vi hade tänkt uppvakta henne, men det hade vi tänkt. Hon fick en bok och lite chokladpraliner. Och vi fick en väldigt god paj.

Sedan var det dags att åka hem och laga middag. När den var uppäten vilad gick jag på promenad med hunden. Frun stannade hemma för att tillsammans med Bosse göra revision av bokföringen i vår IOGT-NTO-förening. Det gick bra, och sedan blev det fika. Nu har jag suttit och besvarat några jobbmejl som jag inte hann med tidigare idag, och jag skulle helst vilja titta på inspelningen av på Spåret, men TV-rummet är upptaget av barn, fru och hennes syster som spelar något jävla spel. Man kanske skulle gå och öva lite elgitarr på hög volym. Eller spela lite trummor. Eller möjligen gå och lägga sig. Eller nåt.....

Inga kommentarer: