fredag 30 april 2010

Jag har blivit ombedd att söka nytt jobb

Rubriken låter inge vidare, men värt att notera är att det inte är min nuvarande chef som uppmanat mig att söka nytt jobb. I förmiddags ringde en arbetskamrat, en huvudprojektledare i vars projekt en av mina delprojektledare arbetar. Vi hade en del att tala om, men när det var avklarat berättade hon att hennes chef (min tidigare chef, tillika en av de bästa chefer jag någonsin haft) ska byta jobb, och hon tyckte jag skulle söka jobbet som hans efterträdare. Det är ju oerhört smickrande måste jag säga.

När jag senare på eftermiddagen talade med en annan arbetskamrat tyckte även hon att jag skulle söka det jobbet. Och även hon skulle då kunna få mig som chef. Sånt är ju rätt kul att höra, och det utgör en rätt bra början på ett valborsfirande.

Inga kommentarer: