onsdag 21 april 2010

Dagboksblad onsdag 21 april 2010

Eftersom frun hade italienskakurs hade jag lovat att både lämna och hämta Ia på dagis. Kul i och för sig, men jag kan inte köra Vespa till jobbet då.

Åkte och hämtade Ia ganska tidigt, för att jag skulle hinna promenera med henne ordentligt innan jag begav mig till stan. Jag hade bestämt med Vice Mästaren i templet att vi skulle sammanstråla i templets lokaler för att träffa en medvandrare som var intresserad av vår orden och kanske skulle vilja bli medlem. Det blev lite stressigt efter hundpromenaden att hinna käka middag, men det ordnade sig. När jag är på väg in till stan ringer Vice Mästaren och säger att han som vi ska träffa just skickat ett mejl att han inte kan komma. Det gjorde i och för sig inte så mycket, för då kunde jag åka direkt till fruns syster för att hämta ytterligare grejer hos henne som hon under sin flyttkarusell vill förvara hemma hos oss. Så jag åker hem till henne, lastar bilen och beger mig hemåt.

Kvällen avslutades med att göra klart uppdateringarna på templets hemsida med bilder och lite text från gårdagens möte.

Inga kommentarer: