fredag 30 april 2010

Dagboksblad fredag 30 april 2010

Valborsmässoafton, en dag då de flesta arbetar halvdag. Dock inte på min arbetsplats. Dessutom hade någon jävel bokat in mig på möte mellan halv tre och halv fyra, så att "jobba hemifrån" på fredag eftermiddag kändes inte möjligt. Jag var kallad till mötet i form av någon slags expert för att förklara skillnaden mellan begreppen risk och osäkerhet i samband med projektplanering. Och det gör man inte på telefon.

Turligt nog kom mötesarrangören på att det kanske vore bättre att ha mötet på måndag morgon i stället för fredag eftermiddag, så mötet ställdes in. I stället kunde jag åka hem och sedan åka och hjälpa en vän med att köpa en brevlåda till hennes mans födelsedag. Därefter åkte jag till husvagnsaffären för att hämta vårt förtält som vi inte hade kommit när vi hämtade husvagnen i höstas. Nu hade det emellertid kommit, blivit sålt eftersom vi inte hämtat det, och så hade det kommit in igen. Trots att jag vet vad som kan hända, gjorde jag ändå det man inte ska göra. Jag gick in i en ny husvagn. (Det var ju på det sättet som vi blev tvugna att köpa den vagn vi har nu.) Men faktum är att det hände inget. Trots att det var en Kabe 560 Royal, vilket jag tror är nästa husvagn. Men den hade turligt nog ingen bra inredning, så jag gick ut ur vagnen och konstaterade att den vi har duger minst en säsong till.

Kvällen ägnades åt att fira valborg och svärmors födelsedag. Hem kom vi sent, och nu är det läggdags

Inga kommentarer: