söndag 25 april 2010

Dagboksblad söndag 25 april 2010

Det skulle vara samling klockan 9 för att fortsätta lövräfsning och dylikt. Men inte fan kan man rusa upp klockan 9 en söndagsmorgon när man bor i husvagn. Hur ska man då kunna lyssna på Mannheimer och Tengby, dricka morgonkaffe, tryna lite mer och sedan käka frukost i lugn och ro? Det går ju inte allas. Däremot går det alldeles utmärkt att vakna halv fem och konstatera att det är jävligt långt till servicebyggnaden och toaletten, men när man trots allt masar sig ut möts man av ett underbart ljus. Självklart tar jag med mig kameran, men efter två bilder kommer jag på vad jag glömde igår kväll. Ladda kamerabatteriet. (JÄVLAR!) Det blev till att lägga sig igen. När vi klarat av Mannheimer och Tengby och fått lite morgonkaffe, fann jag det bäst att ändå gå ut och räfsa lite löv. Efter någon timme var det dags att gå hem och fixa frukost, så vi skulle hinna äta den innan det var dags för gemensamt förmiddagsfika.

Efter förmiddagsfikat och allmänt avslut av helgen började vi så småningom att packa ihop och bortemot klockan ett rullade vi hemåt.

Hemma vidtog alla de måsten som vi genom att tillbringa helgen i husvagnen hade smitit undan ifrån. Baka bröd, städa, laga mat, åka och handla och så. Kvällen avslutades med Wallander.

Inga kommentarer: