tisdag 27 april 2010

Dagboksblad tisdag 27 april 2010

Hade den stora glädjen att få tillbringa kvällen på templet eftersom vi hade styrelsemöte (Mästare Råd). Det kan tyckas meningslöst och man kan fråga sig vad ett sånt möte gör för mänsklighetens välbefinnande. Men faktum är att vi som deltar i styrelsemötet träffas och har trevligt tillsammans, vilket inte är det sämsta. Vidare är denna typ av styrelsemöten nödvändiga för att hålla verksamheten i templet igång. Och det betyder att vårt arbte kommer ytterligare ett hundratal medlemmar tillgodo. Dessutom är det viktigt för hela orden att det finns ett fungerande tempel i Stockholm, och därför kan man säga att vårt styrelsemöte kommer ytterligare ett antal tusen medlemmar runt om i Norden till godo. Sen finns det dom som anser att ordensarbete är en extremt insnöad KFIB (Klubb För Inbördes Beundran). Kan så vara, men på något sätt tror jag att vårt ordensarbete kommer hela samhället till gagn minst lika mycket som många andra föreningar. Det kan väl aldrig vara skadligt för samhället att det finns en massa människor som träffas och umgås i syfte att bli bättre människor, med sanning, kärlek, renhet och trohet som ideal. Och som dessutom vilar på helnykterhetens grund.

Nu har det blivit så varmt att det är riktigt skönt att köra Vespa, även sent på kvällen. När jag kommit hem bakade jag hallongrottor. Igår på styrelsemötet i IOGT-NTO insåg jag att jag lovat fixa kaffebröd till morgondagens möte, så det var bara att bita ihop. Sedan blev det lite arbete, och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: