lördag 10 april 2010

Dagboksblad lördag 10 mars 2010

Rusade upp alldeles för tidigt för att vara en lördag. Fick inte ens morgonkaffe med ring så spelar vi. Käkade i stället frukost och begav mig vid åttatiden iväg till Tollare folkhögskola för att delat på IOGT-NTO Stockhoms distrikts årsmöte. Som ordförande i vår förening är jag mer eller mindre självskriven som ombud. Och jag åker gärna dit.

Att säga om det blev ett bra möte eller inte är lite svårt. Vad är egentligen ett bra årsmöte? Men jag blev frustrerad över att man, som i de flesta sammanhang hellre diskuterar det som varit i stället för att diskutera det som ska ske. Det som har varit kan vi ju inte ändra på, så varför öda tid på sånt. Idag diskuterade vi en hel massa varför inte medlemsantalet ökat som vi hade tänkt oss. Jag tycker att det vore bättre att diskutera hur vi under det kommande året ska bli fler medlemmar, men si det gjorde vi inte.

Dessvärre var det för kallt och tråkigt väder för att det skulle vara ett nöje att köra Vespa, så det lät jag bli helt enkelt. Tråkigt måste jag säga.

När jag kom hem satte jag mig framför datorn för att ta fram de bilder jag tagit under dagen, eftersom det framkommit önskemål om att vissa bilder skulle användas till IOGT-NTO:s Stockholms distrikts tidning. Och vips var klockan sovdags.

Inga kommentarer: