måndag 4 januari 2010

Fan, nu har man blivit kriminell också

Vad och handlade på Coop forum idag strax innan jag skulle hämta hunden från dagis. Dagis stängde strax så jag var lite stressad. När jag betalade efter att ha handlat med sån där shop express (man scannar sina varor själv och betalar i obemannad kassa), såg jag att jag hade handlat fyra varor. Det tyckte jag inte stämde, det borde varit fler. Eftersom jag hade bråttom till dagis hade jag inte tid att kolla, så jag rusade vidare ut till bilen. Men på vägen ut kom jag på vad som var fel. Jag hade glömt scanna apelsinerna. Jag är alltså skyldig Coop drygt 40 kronor för apelsiner. Men till den spanare som jagar snattare bland bloggare vill jag bara påpeka att frun fick en värdecheck värd 30 kronor för några månader sedan. Den värdechecken glömde vi lösa in innan den gick hut 31 december förra året, så där sparade Coop 30 kronor. Sålunda är jag egentligen bara skyldig Coop runt 10 spänn, och det kan dom väl ha överseende med. Dom tog så jävla bra betalt för den utskurna biffen jag köpte där för en tid sedan. Närmar 50 kronor mer per kilo än vad jag betalar i min Ica-butik. Och ändå handlade jag på Coop, så frågan är om inte Coop egentligen är skyldig mig lite pengar. Å andra sidan är ju både jag och frun delägare i kooperationen såsom medlemmar, så egentligen är det frun som är skyldig mig pengar. Ska se om jag kan få loss lite från henne.

2 kommentarer:

Tessan sa...

Haha underbara funderingar du har!! Lovar på heder och samvete att det är coop och inte din fru som är skyldig dig pengar...vi kvinnor är ALDRIG skyldiga våra män pengar, men tvärtom...SJÄVLKLART;) Din filosofi åskådning om hanhundars kissande var jäkligt slående och sann:)
Ha det så gott!

Hundblues sa...

Tessan, jo jag har nog förstått att det är så. Min fru är aldrig skyldig mig någonting.

För er som läser Tessans kommentar ovan och undrar vad det är för livsfilosofi kommer den här. Det gäller hanhundars syn på livet: Det man inte kan äta eller pippa, kan man i alla fall pissa på.