fredag 15 januari 2010

Dagboksblad fredag 15 januari 2010

Tack vare yngsta dottern som ville ha skjuts till tunnelbanan tidigt som attan, kom jag faktiskt iväg tidigt som attan för att lämna hund. (Hunddagis och tunnebana ligger vägg i vägg.) Och följdaktligen var jag ganska tidigt på jobbet också. Vilket var tur, för jag var tvungen att lämna jobbet ganska tidigt (för tidigt för att få vara med på fredagsfikat. Inge bra, men jag snodde en kaka i förväg, alldeles innan jag gick) för att besöka en tandvårdsinrättning.

Efter tandvårdsinrättningsbesöket gick jag och handlade middag och åkte sedan och hämtade hunden. Hem och laga middag, och äta middag. Vi spes flygande jakob, en mycket lömsk maträtt. Den är vansinnigt god, innehåller jordnötter, grädde och bananer. Det är ingen konst att föräta sig på den. Konsekvensen blev att jag var tvungen att sova middag ända fram till det var dags att titta på På spåret. Det är alltid lika förnöjsamt att se Peter Apelgren, och dessutom vann han och Helen Benno. Och på det sättet slapp vi dessutom se Let´s dance.

Efter På spåret var det dags för hundpromenad, och sedan var vi väl förtjänta av kvällsfika. Till det tittade vi på förra veckans avsnitt av på spåret, som vi inte hade sett på tidigare. Sedan förskönk vi i dvala till djurpolisen, och därefter var det dags att sova.

Inga kommentarer: