fredag 22 januari 2010

Dagboksblad fredag 22 januari 2010

Äntligen fredag, kan man skriva så om man tycker att man har ett väldigt roligt jobb? Jo, det kan man nog, för även om jag aldrig tycker illa om att gå till jobbet tycker jag ännu mindre illa om att vara hemma, låt vara denna helg helt utan barn. Bägge två har åkt med sin farfar till Mölnlycket och släkten för att framför allt gå på nyårsrevyn på Wendelsberg.



Fruns syster åkte inte med (varför skulle hon göra det förresten? Det har hon aldrig gjort och tanken att göra det har aldrig föresvävat någon någonsin), så för att förgylla sin fredag valde hon att komma hem till oss. Vi käkade lyxmiddag (var och en fick välja vilken färdiglagad maträtt från Icas delikatessdisk de ville) och sedan tittade vi på en hyrd film. Jag minns inte vad den hette. Den var fransk men jag hade förväntat mig mer. Min uppfattning om franska filmer baseras på historiska fakta som Tati, Louis de Funes, Amelie från Montmartre och säkert några fler filmer som jag just nu inte kommer ihåg. Man kan väl säga att dagens film inte riktigt levde upp till förväntningarna.

När TV:n ändå var uppvärmd passade vi på att titta på På spåret också. (Vi hade spelat in det samtidigt som vi tittade på den franska filmen.) Medan frun och hennes syster därefter fortsatte titta på någonting satte jag mig framför datorn och jobbade lite med bilder. Nu ska vi ta en sista kvällspromenad och sedan är det väl läggdags.

2 kommentarer:

Helena o Tosca sa...

Håller med.
Jag har också ett toppenjobb jag trivs på men hemma är trevligt det med.

Hundblues sa...

Helena, jag vet inte om du får vara med i tävlinge Vem trivs bäst på jobbet. Ditt jobb är ju på gränsen till att vara din hobby, och så kul som du har är det nog ytterst få som har. Men det är du verkligen värd.