torsdag 7 januari 2010

Dagboksblad torsdag 7 januari 2010

Åter till vardagen. För en del, men inte för mig. Jag är fortfarande ledig. Lämnade hunden på dagis, och åkte sedan hem igen. Satt framför datorn och meckade en hel del bilder och funderade mycket på vad bra bilder egentligen är och hur de ser ut. Efter lunch flög fan i mig, jag tog den nyss med posten anlända tidskriften Kamera & Bild och drog till stan. Tänkte gå och dricka varm choklad på Chokladfabriken på Renstiernas Gata. För att dricka varm choklad måste man först ha gjort sig förtjänt av den, och det gör man genom att på något sätt kyla ner sig, till exempel genom skidåkning eller hundpromenerande. Nu hade jag ju bara att gå från bilen till Chokladfabriken, hur skulle det gå? Det ordnade sig bra kan jag säga. Jag hade glömt mössan, så på de 100 meter jag gick utomhus hann jag bli rejält nerkyld. Jag förtjänade verkligen en kopp choklad, ingen tvekan om det. Så där satt jag någon timme, drack choklad och läste Kamera & Bild. Hur trevligt som helst. Sen åkte jag hem, hämtade hunden och fixade middag. Kvällen förflöt i lugn och ro framför TV:n och så läggdags, men innan jag släckte sänglampan slängde jag in en genomfrusen rostbiff i ugnen. Det ska bli en tjälknöl till morgondagens middag.

Inga kommentarer: