söndag 24 januari 2010

Dagboksblad söndag 24 januari 2010

Same procedure as yesterday, morgonfika, radio, frukost och hundpromenad. På hundpromenaden förstod jag äntligen vad man ska ha en snöskoter till. Jag har mest tyckt det varit en fånig, bullrig och dyr leksak för stora pojkar, men morse såg jag vad man kan ha den till. Man kan köra runt på golfbanan med den, och vips blir det en väldigt bra stig att promenera på. Man slipper pulsa i snön, och kan i stälet gå tämligen obehindrad runt hela golfbanan. Inte illa. Men om det var en Ockelbo 300 dom kört med vete fan.




Väl hemma var vi förtjänta av en kopp choklad, och sedan vidtog hundvård. Jag hade att reda ut det förbannade toveländet i mustasch och skägg. Ingen lek kan jag säga.

Så småningom gav jag upp och lagade middag i stället. Medan frun röjde efter middagen och städade lite gick jag på en hundpromenad. Hemkommen från den var det dags för fika, och sedan bastubad. När jag uppnåt tredje graden av renhet (Ordvits avsedd enbart för Tempel Riddare) satte jag mig att skriva på ett tal som jag förmodligen måste hålla på ordensmötet i morgon. Plikterna är nu fullgjorda och jag kan gå till vila.

Inga kommentarer: