onsdag 20 januari 2010

Dagboksblad onsdag 20 januari 2010

Uppstigning klockan fem för att vara på flygplatsen i tid. Till ingen jävla nytta skulle det visa sig. Planet försenat en timme. Ingen hit om man säger så. Det blev dessutom en väldigt lång dag, och jag kom inte hem förrän kvart i sju igen. Middag och så tvingades jag ut på hundpromenad. Ensam. Faktiskt ganska skönt. Av någon outgrundlig anledning stod Gevalia i lunchrestaurangen och delade ut muffinsbakformar i silikon till alla besökare. Jag fick också en, men jag påpekade raskt att bara en har jag ju ingen nytta av. En normal muffinsmet ger minst 12 muffins, och formen rymde bara 7. Då fick jag en till. Dessa var jag ju tvungen att prova, så efter hundpromenaden bakade jag muffins med apelsinsmak. Det blev väl sisådär, men dom gick att äta.

Kvällen ska avslutas med att jag ska uppdatera ordenssällskapets hemsida. Det lär väl ta en stund, så det är risk för uppesittarkväll i kväll också.

Inga kommentarer: