fredag 29 januari 2010

Dagboksblad fredag 29 januari 2010

En fantastisk start på veckans sista arbetsdag. Tre möten samtidigt. Hur hanterar man det så att alla blir nöjda? Det gör man inte! Det ena lyckades blir klart precis innan de två andra skulle börja, och han som kallat till det möte jag inte gick på ringde och var sur för att jag inte kom. Jag hade dock meddelat att jag inte kunde komma, men det gilldes inte.

Av någon konstig anledning lyckades jag gå från jobbet förhållandevis tidigt idag. Jag har en tendens att bli sittande extra länge just på fredagar. Fan vet varför, men inte i dag alltså. Frun mötte mig med bilen vid busshållplatsen och vi åkte och handlade. Sedan hem för att laga middag, äta middag och göra i stort sett ingenting fram till klockan åtta, då det var dags för På Spåret. Till detta program käkade vi nylagad äpplepaj. Sedan hann vi precis med en hundpromenad (nästan hann med, tur man har inspelningsbar digitalbox) innan det var dags för fyrans nya serie Solsidan. Och därefter vidtog Djurpolisen på Animal Planet. Tur man har TV, annars skulle man nästan behöva umgås med varandra.

Nu är djurpolisen slut, och jag ska strax åka och hämta yngsta dottern som är hemma hos sin moster.

2 kommentarer:

Tessan sa...

Ja halleluja för TV:n;) Djurpolisen fixar inte jag att se....jag bara gråter och sen kan jag inte sova...jajag vet jag är blödig!
jösses blir ju alltid så sugen på ngt gott när jag är här inne...Äppelpaj så jäkla gott!
Tjingelitjong snöig kalsong!

Hundblues sa...

Alltså det är inte så mycket obehagliga bilder, och är det några kan man ju blunda. Men hela serien går ju ut på att rädda djur, så jag tycker ofta det finns något positivt i programmen.

Äpplepaj är gott, och idag har vi käkat semla. Det är också gott.