tisdag 26 januari 2010

Dagboksblad tisdag 26 januari 2010

En lite besvärlig dag har vi nu bakom oss. Efter jobbet var det dags för ordensarbete inne i stan, vilket betyder att jag gärna vill ha bilen till jobbet. Dessvärre behövdes den för att transportera fru till, och fru och barn hem från utvecklingssamtal i skolan. Jag hade dessvärre inte möjlighet att närvara vid det samtalet, vilket jag annars gärna skulle ha gjort. Det blev därför till att åka buss hem från jobbet och hämta bilen och sedan åka till stan.

Kvällen var alltså vigd åt styrelsemöte i orden, vilket hos oss kallas Mästare Råd. Vid denna typ av möten brukar vi turas om att ansvara för förtäringen, som vi intar runt klockan sju. Det brukar oftast vara lite bröd, smör och varierat pålägg så man kan göra sig några läckra smörgåsar, vilket kan behövas eftersom det inte finns tid att käka middag före mötet. Dessutom brukar det hela rundas av men någon liten kaka till kaffet. I dag hade de ansvariga valt att gå till 7-eleven och köpa några färdigbredda smörgåsar och några semlor. Man fick välja vad man ville ha. Fan jag ville varken ha äcklig semla eller äcklig färdigbredd smörgås från 7-eleven. Jag ville ha det vi brukar få!! Orsaken till detta dåliga fika bedömer jag var tvenne. Dels har de för dagen ansvariga inga som helst ambitioner och kvalitetskrav. Vad skit som helst duger. Och dels var de inte medvetna om att de hade de ansvaret förrän de kom in till ordenslokalerna. Men den ursäkten håller inte. Jag visste till exempel att det inte var jag som var ansvarig, för jag hade ringt och kontrollerat detta med han som håller i listan. Det kunde dom också gjort. Och i och med det var den kvällen förstörd.

Jag var tvungen att tröstäta två koktamebrö när jag kom hem. Sedan satte jag mig och jobbade lite, och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: