söndag 17 januari 2010

Dagboksblad söndag 17 januari 2010

Never change a winning concept. I alla fall inte så mycket. Började med kaffe på sängen och därefter halvsovandes lyssnade jag på Mannheimer och Tengby på radion. Dock, frun fick ensam gå morgonpromenaden med Ia, medan jag gjorde annat. (Röjde köket, strök byxor, förvaltade mina surdegar och annat roligt). Knappt hade fru och hund kommit hem förrän hon åter begav sig av för att titta på lägenheter med sin syster (frun alltså, inte Ia). Det blev att ensam fördriva dagen med diverse göromål, en del framför datorn.

Bortemot tre slängde jag in kycklingen i ugnen och gick en promenad med Ia. Hemkommen en timme senare fortsatte jag laga middag och satte en bröddeg. Efter middagen sov jag dito, och sedan vidtog lite hundkamning och hundklippning. Lite och lite förresten, vi höll väl på i en dryg timme, sen tröttnade Ia (och jag också för all del), och jag bakade ut bröden och snodde ihop en sockerkaka. Därefter började vi titta på en Sherlock Holmes-film och fikade till den med den nybakade sockerkakan. Nu har det kokats te och det finns nybakat bröd. Det betyder te och smörgås på sängen innan det är dags att knoppa.

Inga kommentarer: