lördag 16 januari 2010

Dagboksblad lördag 16 januari 2010

Never change a winning concept sägs det, och det gäller väl även en lördag. Vad är det för fel att börja dagen med en kopp kaffe på sängen, sedan ligga och läsa eller halvsova samtidigt som man lyssnar på Ring så spelar vi. Därefter masa sig upp, få fötterna i tofflorna för att gå ner och göra frukost. Inta denna tillsammans med morgontidningen och sedan bege sig ut på hundpromenad. Faktiskt inget fel alls!

Hemkomna från hundpromenaden vidtog den skojiga övningen schamponera hund. Frun och Ia har inte riktigt samma passion för denna övning, och definitivt inte samma uppfattning om hur det ska gå till.

Medan hunden torkade åkte vi och handlade. Hemkomna vidtog operation reda-ut-pälsen-efter-schamponering. Det tog tid. Och faktum är att det fortfarande inte helt är avslutat, och därmed är morgondagen räddad. Jag behöver inte fundera på vad jag ska göra ett dugg.

Till middag spes vi hemgjorda hamburgare och hemvärmd pommes. Lyxmat med andra ord. Efter middagen sov jag dito medan frun tog hunden på en ny promenad. Kvällen ägnades i övrigt åt lite datoriserande och så tittade vi på filmen Canadian Bacon, en av Michael Moores tidigare och mer skruvade filmer. Och sedan......zzzzzzzzzzzzz

4 kommentarer:

Lisa och Arwen sa...

Tillåt mig att skratta lite i mugg, alltid skönt att höra att fler har händerna fulla, av tovor.

Dessutom tycker jag att bilden i tidigare inlägg blev mycket bra, är förövrigt en snygg bild, folk var så vackra förr i tiden.

Hundblues sa...

Helt OK att skratta åt våra tovproblem. Vi sitter ju liksom i samma båt.

Roligt att du gillar bilden. Man kan ju göra så mycket skojigt i photoshop, eller hur? Ta bort hyllor och sånt :)

Lisa sa...

och nu skrattar jag åt mig själv, som jag så ofta gör. Denna gång i mjugg.. haha, det blev en felstavning i tidigare inlägg, skrattar i mugg gör jag aldrig.

Jag ska absolut lära mig photoshop, antingen via en bok eller via en kurs. Om jag nu har tid med något av de, annars får jag lära av egen erfarenhet och sen gå tillbaka och fixa gamla bilder när jag väl kommit på hur man ska göra. Tur att jag alltid spar orginalet. Hua, de här med photo ger mig gråa hår, inte har jag köpt en fin kamera för att knäppa med automatiken inte.. så jag tar smällen med felfärgad snö istället. =D

Hundblues sa...

Ibland stavar datorner väldigt illa. Det är inte mycket att göra åt.

Vad gäller photoshop är det nog bara att gneta på. Och vad gäller automatikläget gläder din inställning mig.