söndag 11 september 2011

Dagboksblad söndag 11 september 2011

Samma som igår, vaknade lagom tidigt före frukost för att hinna med morgonkaffe också. Efter frukosten en hundpromenad, samma ställe som igår, men något kortare runda.

Hemkommen efter hundpromenaden blev det lite umgänge med jobbdatorn (igen, fan vilken helg, men det är mycket nu). Småningom åkte jag till ett närliggande köpcentrum för att se om det fanns lite färgglada kläder att köpa, men det visade sig att en stor del av klädaffärerna var stängda för ombyggnad, i synnerhet min skjortaffär, där jag i våras gjorde riktiga fynd när det gällde färgglada skjortor. Sedan åkte jag till Ica och handlade.

Hemkommen från Ica slängde jag in en kyckling i ugnen (ja, det var död redan innan jag slängde in den), och så blev det lite jobbdatorumgänge igen. Efter middagen sov jag densamma (middag alltså) och sedan medan frun promenerade hund röjde jag köket. På något sätt har kvällen förlöpt utan att jag egentligen har märkt det. Jag har läst lite ur boken The Toyota Way och vi har tittat på Kalle Moreus på TV och druckit lite kaffe. Nu ämnar jag gå och lägga mig och läsa mer om Toyotas sätt.

Inga kommentarer: