lördag 3 september 2011

Dagboksblad lördag 3 september 2011

Efter en lagom tidig och lagom seg morgon tog jag Vespan och åkte till stan. Dagen begivenhet var öppet hus i våra ordenslokaler. På något sätt hade jag blivit lite ansvarig för detta, så det gällde att vara i tid. Det var jag. Vi hade öppet för allmänheten mellan 12 och tre, och det kom väl ett 10-tal personer som ville se våra lokaler och veta mer om tempelriddareorden.


När det öppna huset avslutats åkte jag hem till vår kassör i IOGT-NTO-föreningen för att gratulera honom på hans 70-årsdag. Jag hade dessutom de formella uppdragen att uppvakta både från ordenssällskapet och från föreningen. När jag pratat klart med folk, käkat lite mat och fikat åkte jag till Ica där jag sammanstrålade med frun och så handlade vi middagsmat. Sedan hem och laga maten.

Efter middagen sov jag densamma och därefter vidtog hundklippning och hundkamning. Sedan har vi tittat på Gäster med gester, tack för musiken, promenerat hund, fikat och nu drar det nog i hop sig till läggdags.

Inga kommentarer: