fredag 23 september 2011

Dagboksblad fredag 23 september 2011

Dagen började med lite MBL-förhandlingar och sedan ett två timmar långt och under långa stunder totalt meningslöst möte. Dessutom höll jag på att hoppa ur byxorna när dom talade om risker i projekt. Såna jävla klåpare. Det var så illa så jag kallade projektledaren till möte på måndag morgon, så ska jag lära honom vad risk management är för något. För det verkar han inte ha koll på.


Sedan lunch med en arbetskamrat från förr. Vi jobbade ihop i slutet av 90-talet, och har sedan dess bara hållit kontakten utan att haft några yrkesmässiga relationer. Det blev en kanonlunch, en sån där lunch som gör att man mår bra hela eftermiddagen. Vilket behövdes. Arbetsdagen avslutades med ett samtal med en facklig kollega om ett fall vi har tillsammans. Ett knepigt fall. Sedan åkte jag hem.

Hemma fanns ingen annan än hunden. Fru och dotter hade åkt till Grönan för att lyssna på något. Ett kanonläge att lyxa till det med fredagsmiddagen. Jag kokade rotmos och värmde fläskläggen som jag kokade för flera dagar sedan. Det tog tid, men det blev väldigt gott. Sedan gick jag på hundpromenad.

Efter hundpromenaden var det Doobidoo och fika, och därefter dags att åka till stan för att hämta hem familjen. Hemkomna blev det lite te och sedan läggdags

Inga kommentarer: