lördag 24 september 2011

Dagboksblad lördag 24 september 2011

Vaknade lagom tidigt för morgonfika. Sedan var den ursprungliga planen att vi skulle hjälpa frun syster att flytta. Detta var inbokat sedan månader tillbaka, och jag hade därför avstått från att åka till Tollare folkhögskola på IOGT-NTO:s distriktsstyrelsesamling. I veckan meddelar fruns syster att dom tänker anlita en flyttfirma istället. Sålunda kunde jag åkt till Tollare, men nu blev det inte så. I stället rusade jag upp, åkte för att hyra ett släp och sedan hem för att fylla släpet med den majbrasa vi samlade ihop förra helgen genom att klippa ner häcken. Vi hade lite annat skit också, så det blev två turer med trädgårdsavfall till återvinningsstationen. Det var slitigt som fan, så när vi var klara var jag totalt slut.


Trots tröttheten samlade jag ihop krafterna och åkte iväg till Skansens höstmarknad. Turligt nog kunde man köpa sig sotare idag, det är ju rätt gott. När jag klämt i mig två sotare gick jag bort till själva marknadsplatsen för att sammanstöta med med mina barn. Det gick bra. Och sedan gick vi runt ett tag, och så blev det tid för lunch för dem och fika för mig. Medan jag drog i mig en kopp kaffe och en hallongrotta, käkade dom kroppkakor. Lite senare träffade jag på min kära vän Kerstin, och vi pratade en bra stund innan jag begav mig hemåt. Naturligtvis var kameran med, det var liksom det som var själva poängen med besöket. Det blev en del bra bilder. I alla fall en. Eller två.

Hemkommen började jag laga middag, men jag avslutade den inte. Tanken var att vi skulle bjuda fruns syster på middag, så dom slapp tänka på det mitt upp i allt flyttande. Efter en hundpromenad dök dom upp och vi kunde äta middag. Sedan har vi varit och tittat på deras nya hus, druckit kaffe tittat på TV och nu drar det ihop sig till läggdags.

Inga kommentarer: