fredag 26 mars 2010

Fy fan vad jag är en bra chef

(Tycker jag själv i alla fall.)
Har en projekledare hos mig som jag skulle behöva ha ett samtal mellan fyra ögon med. Det funkar liksom inge bra. Budskapet från mig är "Skärper du dig inte måste jag byta ut dig!!!!!!!!" Det är i sådana här lägen man som chef ser sig tvungen att ta till de så kallade brösttonerna. Jag har sällan problem att säga vad jag tycker, och jag tar gärna i för att mitt budskap ska gå fram. Men jag är inte alls övertygad om att det beteendet får lyssnaren att växa och bli bättre i sin roll. Därför har jag gått och grubblat några dagar på hur jag skulle kunna säga "SKÄRPNING, ANNARS ÄR DET KICKEN!!!!!!!!!!!!!" på ett sånt sätt att personen gör ett bättre jobb. Hur det nu var, så efter en stunds samtal föreslog min projektledare precis det som jag önskade, och jag insåg dessutom vad jag ytterligare måste göra i frågan. Jag kan ge mig fan på att samtalet kommer ha önskad effekt, och vi kommer dessutom att kunna hantera frågan bättre framöver.

Inga kommentarer: