lördag 6 mars 2010

Dagboksblad lördag 6 mars 2010

Första lördagen i mars, det brukar betyda ordensmöte i Utvalde Riddares Grad. Så även i år. Klockan 10 var det samling i morse för repetition. När vi var färdigrepeterade tog jag och Kaplanen en sväng på stan och käkade lunch på Waynes Coffe, sedan en espresso på Primafila och därefter tillbaka till Templet. Klockan två började mötet.

Jag hade lovat att tillsammans med sekreteraren diska undan efter den på mötet följande middagen. Just diskningen efter marsmöten är lite speciell. För två år sedan var dom fem stycken som slet i köket och var klara strax efter midnatt. Förra året var de något färre, och de höll på till bortemot tio vill jag minnas (i alla fall höll dom på länge). I år, liksom de flesta föregående år, var middagen uppäten och gästerna borta runt halv sex. Strax efter sju hade vi diskat klart och röjt kök och matsal. Jag begriper inte vad de andra gjorde så länge.

Hemmavid fikade vi lite och sedan började jag bearbeta de bilder jag tagit på dagens möte. Sedan uppdaterade jag hemsidan och skickade iväg filerna för publicering, och då var klockan ganska så mycket.

Inga kommentarer: