fredag 26 mars 2010

Dagboksblad fredag 26 mars 2010

Nu när jag är tvungen att lämna Ia på dagis har jag liksom tagit mig i kragen (pyamaskragen alltså) och kommit upp och iväg i riktigt anständig tid på mornarna. Var på jobbet redan klockan 8, vilket kan vara tidigt även om jag inte lämnar hund.

Blev bjuden av en konsultfirma på lunch idag. Dom ville att jag skulle köpa konsulter av dom. Det ville inte jag. Men gratis lunch är ju gott. Fast egentligen vill jag att leverantörer ska lära sig att mutor lönar sig, annars kanske dom inte fortsätter med mutor. Men jag hade inget behov av deras konsulter för närvarande.

Kvällen gick i ett mycket traditionellt och förväntat hjulspår. Hem och laga middag, promenera hund, titta på Så ska det låta och fika, sitta lite framför datorn, kissa hunden i trädgården och strax gå och lägga sig.

Inga kommentarer: