lördag 20 mars 2010

Dagboksblad lördag 20 mars 2010

En dag som i mångt och mycket har gått i hundvårdens tecken. Dock började den med att jag (efter morgonfika såklart) körde äldsta dottern halvvägs intill stan, och sedan fortsatte jag själv in till stan. Gjorde några ärenden och åkte sedan hem.

Medan jag var i stan gick hunden med frun på morgonpromenad, och hemkommen vidtog pälsvård. I stan hade jag handlat bröd och bullar på Brukebergs Bageri, och med dessa bullar fikade vi. Sedan åkte fru och dotter till stan, och jag fortsatte pälsvården. Det blev ett rejält berg med ull när jag var färdig, och då var jag ändå inte färdig.

Middag lagades och därefter kammades och klipptes det ännu mer hund. Kvällspromenad, TV-program med kvällsifka, lite datorarbete och så tittade vi på en favoritfilm, Shrek. Lite mer datorarbete med bilder, och nu är det läggdags.

4 kommentarer:

Helena o Tosca sa...

Låter som en bra dag

Hundblues sa...

Inte om du frågar Ia, men vi andra är rätt nöjda.

Avataria sa...

Ja, jag har också fått till ett berg av päls i helgen. Jag borstade av hankattens sovkudde i vårt sovrum. Den bytte färg, och sen hade jag nog med päls för att fylla en soffkudde...nästan.
Läskigt! Eller...Äckligt kanske var rätta ordet.

Hundblues sa...

Det finns dom som ägnar sig åt handarbetsformen tovning med ull från lagotto. Det är i första hand lagottoägare, och vad tovar dom? En lagotto såklart.