onsdag 3 mars 2010

Dagboksblad onsdag 3 mars 2010

Redan fem i sex ringde taxibilen. Eftersom jag inte bokat den till förrän sex struntade jag i att svara. 1 minut över sex ringde den igen, och då svarade jag att jag kommer om en minut. Men stressad blev jag inte. Inte av sånt skit. Och taxin tog mig till flyget och flyget till Landvetter, och en annan taxi till kontoret. Möte hela förmiddagen, lite andra möten på eftermiddagen, och sedan flyga hem.

Hemkommen fick jag gå en sväng med hunden, och sedan iväg hem till en människa som anmält intresse och ville bli medlem i vår orden. Eftersom han bor i samma by som jag hade jag erbjudit mig att komma hem till honom och berätta lite om vår orden. En intressant människa på många sätt. Passar absolut inte in i någon färdig mall. Han hade två hundan, bl a en livrädd sådan där hund som jag inte kan stava till. Belgisk vallhund, teurveren-eller-nåt-sånt. Den var väldigt reserverad, så jag tillämpade alla trick jag lärt mig. Sitta på huk, sträcka ut handen, titta bort, inte klappa på huvudet, etc. Sedan frestade jag med levergodis, och därefter var hunden min kompis resten av kvällen.

Informationen gick bra, och troligen har vi en ny medlem i honom. Kan bli himla spännande. Hemkommen har jag jobbat lite, och nu sitter jag framför datorn. Ska lägga mig alldeles strax.

Inga kommentarer: