söndag 28 mars 2010

Dagboksblad söndag 28 mars 2010

Fan, någon snodde en timme av mig i natt. Följdaktligen kom jag inte ut alls lika tidigt idag som i går, men ut på hundpromenad kom jag. Och roligt var det. Både Ia och jag har vissa problem när vi möter schäferhundar. Det är helt enkelt varken min eller Ias favoritras. På morgonpromenaden mötte vi en schäfer. Som alltid kan man ju välja att gå en annan väg, eller gå upp i skogen eller nåt annat för att undvika mötet, men jag tänkte att va´ fan, så vi körde på. Jag kände mig i högform, och hade all fokus på Ia, och schäfern kände sig också i högform och gjorde ett raseriutfall mot mig och Ia. Turligt nog lyckades hans husse eller matte (minns inte vilket) hålla honom i shack, och Ia gick nästan helt oberörd förbi. Fan vad nöjd jag var.

Naturligtvis var det rejäl hundtvagning när vi kom hem, men det var bara att gilla läget. Därefter vidtog det satans elände mina kära arbetskamrater fixat åt mig. Jag ska hålla min riskhanteringskurs för ett större antal personer, och dessutom på engelska. FAN, engelska är inte min bästa gren direkt. Jag satt i stort sett hela eftermiddagen och förberedde kursen för ett engelskt framförande. Mat lagades och hund promenerades också. Efter middagen fortsatte jag med kursförberedelserna, kammade lite på hunden och vips var klockan nio och det var dags för svensk söndagsdeckare på TV4. Till denna deckare serverades det våfflor. Deckaren är nu slut, jag ska ta ut hunden i trädgården och sedan är det läggdags.

Inga kommentarer: