söndag 14 mars 2010

Dagboksblad söndag 14 mars 2010

Det blev lite längre sovmorgon i morse, men så småningom blev det hundpromenad i alla fall. Hemkommen från den var det inte mycket att be för, det var bara att sätta sig och skriva de tal jag skulle hålla på eftermiddagen. Den var vikt åt årsmöte i IOGT-NTO, och vid detta årsmöte skulle det delas ut diplom för långvarigt medlemsskap till lite olika personer. Det är ju brukligt att jag som ordförande delar ut diplomen, och jag var därför tvungen att få ihop två tal, ett till varje diplomat. Ett 25-årsdiplom och ett 60-årsdiplom. Inte illa, att ha tillhört IOGT-NTO så länge som 60 år. Det är RESPECT!!! Egentligen skulle även frun fått diplom, dock bara för 25 års medlemsskap, men turligt nog kunde hon inte komma på mötet. (Tur, för det blir ju lite löjligt att jag ska dela ut diplom till henne). Hon var tvungen att åka till Dannmark på eftermiddagen, för att kunna jobba där hela måndagen, tisdagen och onsdagen. Detta innebär att jag blir ensam med en löpande hund. Det kommer bli ett helvet att få ihop arbetsdagarna. Fan vet hur det ska gå.

Efter årsmötet åkte jag hem och lagade middag, promenerade hund, röjde köket, och sedan var det dags att titta på Wallander. Och därefter var det läggdags.

Inga kommentarer: