måndag 15 mars 2010

Dagboksblad måndag 15 mars 2010

Så var helvetet igång. Ensamstående heltidsarbetande man med löpande hund. Som en följd av detta har jag arbetat hemifrån idag. Dock började jag dagen med att åka till bilverkstaden och lämnade in bilen på verkstad för service. Sedan åkte jag hem, promenerade hund och började därefter arbeta.

Strax efter fyra var det dags att åka och hämta bilen. Tyvärr blev det inte alls så dyrt. Jag menar, jag vill ju att det ska vara så dyrt som möjligt för på så sätt får jag ju bästa valuta för mitt förmånsvärde. Nu kostade det inte mer än knappt 2000 spänn för denna första service. Handlade middagsmat på vägen hem. Lagade mat, promenerade hund och körde därefter äldsta dottern till stan, samt postade lite brev. Hemma igen blev det fika, röja lite i köket efter middagen, och nu har jag hamnat framför datorn. Ska bara valla hunden runt huset sedan är det dags att slagga.

Inga kommentarer: