fredag 5 mars 2010

Dagboksblad fredag 5 mars 2010

Sista arbetsdagen på denna vecka. Och för första gången i hela mitt liv jag ska hålla en kurs, eller föreläsning. Tala till folk har jag gjort massor med gånger, men aldrig föreläst om ett ämne på det sättet, och framför allt aldrig så mycket så det beräknas ta två timmar att komma igenom. Men nu har jag gjort det. Det allra mest intressanta var att det tog nästan på minuten just två timmar. Jag hade inte provkört materialet själv innan, så jag hade egentligen ingen aning om tiden, men det blev perfekt. Och det övriga gick bra också. Det gör gärna det om man tycker att man kan ämnet och gärna vill lära ut.

Som en följd av den kraftansttängning föreläsningen innebar, var jag som ett utskitet russin resten av dagen och kvällen. Men när jag degat bort några timmar i TV-soffan släpade jag mig i alla fall ner till datorn och gjorde bildspelet som finns att beskåda i föregående inlägg. Lite tråkigt att bilderna blir så små bara. Man kanske borde skaffa sig ett konto på youtube och lägga upp filmen där också.

Nu är emellertid filmen klar, och lika så detta blogginlägg.

Inga kommentarer: