torsdag 25 mars 2010

Dagboksblad torsdag 25 mars 2010

Torsdag 25 mars, en dag som jag sett fram emot sedan i början av oktober förra året. Det var då jag bokade biljetter till Scalateatern och föreställningen Ett 16-årsjubileum med Peter Carlsson och dom Blå Grodorna. Och äntligen skulle vi få se dom. Ja, vi som inte så obetänksamt har åkt till Italien förstås. Jag var tvungen att åka tidigt från jobbet för att hinna hämta hund, promenera densamma, käka middag och sedan åka till stan för att vara där senast 20 i sju. Det gick bra!

Föreställningen var kanon, underbara nummer allihop. Det enda tråkiga var att som det trogna fan av Peter Carlsson jag är, hade jag sett och hört nästan alla nummer antingen i någon föreställning, på TV eller hört på skiva. Det var ju en jubileumsshow, så det är klart att det måste vara en hel del gammalt. Men lite mer nytt hade jag ändå önskat mig. Fast allt var ju bra. Och som vanligt vid Peter Carlssons föreställningar kan man köpa Vikabröd med Gustafskorv på. Väldigt gott, och passande.

Efter föreställningen åkte vi hem (såklart), och jag satte mig att jobba. Nu är det läggdags.

Inga kommentarer: