torsdag 17 november 2011

Dagboksblad torsdag 17 november 2011

Av någon obegriplig anledning hade jag inte speciellt många möten på jobbet idag. I alla fall inte på förmiddagen, så jag hann prata med en massa människor. Det kände riktigt bra. En trevlig lunch lyckades jag också få till, och sedan brakade möteshelvetet löst. Och det slutade i en total katastrof. Budgetmöte där vi skulle få underlag för att kunna göra budget inför nästa år. Dessvärre kunde inga underlag levereras av diverse skäl. Det största skälet verkar vara en samling klåpare som inte vet vad de håller på med. Som tur var, var ingen av dessa klåpare med på mötet, för då hade de fått höra vad jag tyckte om dem.

Kvällen ägnades åt IOGT-NTO:s årliga tävling Pumpen. En frågetävling mellan kl 20 och 21 då 19 frågor ska besvaras. Alla medel är tillåtna, så det är svårt att fuska. Efter denna tävling var det dags att åka hem och sätta sig och jobba. Men jag kände att en liten stund framför TV:n inte skulle skada, så vi tittade på det fantastiska programme Böda Camping, och drack lite kaffe innan jag satte mig med jobbdatorn. Via mejl har jag äntligen fått underlagen för budgetarbetet, och nu ska jag fördela ekonomiska ramar till våra avdelningar. Det kommer troligen att ta halva natten.

Inga kommentarer: