tisdag 8 november 2011

Dagboksblad tisdag 8 november 2011

På något sätt förlöpte denna dag på jobbet också. En massa möten på förmiddagen och så ett chefsseminarium på eftermiddagen, som jag dessvärre var tvungen att avvika ifrån för att hinna till fotokursens sista kurstillfälle. Fotouppgiften till denna gång var att fotografera det mörka, det morbida, det makabra. Eftersom jag predikar att man lika gärna kan ha roligt i väntan på döden, kan även en mindre tänkande person raskt räkna ut att detta inte var ett motivområde som lockade mig. Dock hade jag ju tagit några bilder i lördags på Bromma kyrkas kyrkogård, och enligt kursläraren var de bilderna kanske de bästa jag visat upp under hela kursen. Det påstående ställer till det i skallen på mig på många sätt.

Efter kursen åkte jag hem och satte mig att jobba. Och sedan läggdags.

Inga kommentarer: