söndag 6 november 2011

Dagboksblad söndag 6 november 2011

FAN, ingen Gustav Adolfsbakelse idag. Kulturskymning! Men det har inte givits tid till sådana nöjen idag. Steg upp tidigt som fan och käkade frukost och åkte sedan till stan på Vespan för att delta i ordensmöte i tionde graden. Möte i tionde graden hålls inte så ofta, och för mig var detta första gången jag var med, med andra ord, jag recipierade i denna grad. Sålunda är jag nu Stor Komtur, riddare av det röda korset (har jag för mig att det hette). Det låter fint som fan, och många gratulerade mig till att jag fått denna grad. Tyvärr kändes det inte speciellt märkvärdigt, i synnerhet inte när man tittade sig omkring och såg vilka andra som också fick graden. Det var en massa människor som helt klart inte ens tillägnat sig innehållet i ordens första grader. Och då inser man att vilken klåpare som helst kan få denna grad. Men bortsett från det var det trevligt.


Hem kom jag bortemot halvfyra, och då började jag laga mat. Övriga familjen var på kalas. När maten var klar kom dom hem och vi käkade middag. Sedan har det kammats hund, och så har vi spelat det gamla hederliga Alfapet. (Scrubbles, Wordfeud och allt vad det heter; släng er i väggen) Nu ska jag dricka lite kaffe, titta på lite bilder och sedan är det läggdags.

Inga kommentarer: