måndag 14 november 2011

Dagboksblad måndag 14 november 2011

Fantastiskt, det går fortfarande att köra Vespa till jobbet. Det gjorde jag. Faktiskt en ganska lugn dag på jobbet. Inte jättemånga möten, utan lagom många helt enkelt. Men som vanligt körde det ihop sig när jag skulle hem. Kom inte hem så tidigt som jag hade hoppats, men hem kom jag. Då lagade jag mat, och diskade undan gammal disk, och när frun kom hem från hundpromenaden käkade vi middag. Sedan satte vi av mot ett närliggande köpcentrum för att byta en bok i en affär. Döm om min förvåning då jag fick se att de sålde sista filmen om Harry Potter. Så vitt jag vet ska inte den börja säljas förrän den 16 november, men eftersom den fanns köpte jag den. Jag har nu i efterhand tittat på lite olika siter på internet, och jag tror faktiskt inte att det är tillåtet att sälja den ännu. Man kanske skulle höra av sig till affären och fråga hur mycket dom är beredda att sponsra mig med om jag inte tipsar WarnerBros om detta. Dessutom hittade jag en box med gamla fina filmstjärnor som Buster Keaton och Harold Lloyd. Den kunde jag såklart inte låta bli att köpa.

Hem och jobba en stund. Sedan fika och så tittade vi på lite inspelade TV-program. Nu har jag jobbat lite mer, och tänker härmed gå och lägga mig.

Inga kommentarer: