fredag 4 november 2011

Dagboksblad fredag 4 november 2011

Halv dag före röd dag, det är inget som min arbetsgivare tillämpar. Å andra sidan har jag något som kallas för fri arbetstid, vilket innebär att jag är fri att arbeta precis hur mycket jag vill. Eller nåt. Så att sluta efter lunch var inte att tänka på. Ett antal möten förgyllde dagen, men det sista mötet mellan tre och fyra lyckades jag avstyra. Hem kom jag således runt fyra. Då åkte vi och handlade, åkte hem och käkade middag och vilade detsamma. Därefter begav jag mig iväg till Stampen för att där sammastråla med äldsta dottern. Sedan tillbringade vi kvällen med att lyssna på Jump4Joy. Riktigt bra måste jag säga. Det var länge sedan jag hörde dom, och dom har utvecklats. Kul.


På vägen hem var det en taxijävlaidiot som tänkte byta fil precis framför mig. Med hjälp av tuta, tvär inbromsning och undanmanöver lyckades jag undvika en krock. Man kan säga att den chauffören blev rätt spak efter det. Han vågade aldrig köra om mig sen. Lite senare höll jag på att bli prejad av en som övningskörde (Vem kommer på den befängda idéen att övningsköra vid den tiden på natten?) Hemkommen var det sängen som gällde.

Inga kommentarer: