lördag 5 november 2011

Dagboksblad lördag 5 november 2011

Lång sovmorgon blev det, men inte längre än att vi hann med morgonfika. Sedan hade jag tänkt åka till stan och uträtta diverse ärenden men insåg att det är ju för fanken röd dag. Men eftersom två av mina ärenden inte hade med affärer att göra åkte jag i alla fall till stan efter frukosten, för att lämna dator till äldsta dottern och hänga in min frack i ordenslokalen. Men musikaffären och kaffeaffären var stängda. Den enda affär jag hittade som var öppen var lakritsroten, så där var jag tvungen att gå in och handla lite.


Hemkommen ägnade jag större delen av dagen åt att plocka undan skit som låg och skräpade runt om i hela huset. Till middag blev det älgstek och efter den var det dags att bege sig till kyrkogården för att tända de obligatoriska ljusen. Eftersom jag hade en fotouppgift till tisdagens fotokurs med temat "Det morbida, det makabra, det mörka" tyckte jag det passade bra att ta med kameran. För att riktigt få till de bilder jag ville ha åkte vi dessutom till Bromma kyrka, där de rätta förutsättningarna finns för sådana bilder.

Hemkomna tittade vi på fredagens avsnitt av Doobido och fikade. Sedan pillade jag med bilderna från kvällen och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: