tisdag 18 januari 2011

Dagboksblad tisdag 18 januari 2011

Tisdag, och äntligen börjar ordensarbetet rulla på tisdagar igen. Men innan dess en hel del spännande saker på jobbet. Före jul berättade jag för mina kollegor i ledningsgruppen hur ett uppdrag skulle projektorganiseras. Dom sa då att jag hade fel och skulle göra om. Jag gjorde om, och när vi skulle sälja in förslaget till andra berörda blev det totalnobben, vilket jag hade förutsett. Det var därför mitt förslag såg annorlunda ut. Det blev till att tänka om. Jag pratade med mycket folkt, lyssnade, tänkte, föreslog, ändrade och testade på folk, och till slut hade jag fått fram ett förslag som alla verkade acceptera. Det presenterade jag på ett möte idag, och så blev det. Det är bara det att det förslaget var nästan identiskt med mitt första förslag. (Vad var det jag sa!)

Samling redan klockan fem i ordenshuset för ett kort möte, och sedan ett nytt möte och därefter fika. Sedan kunde man få åka hem. Det gjorde man. Hemma var det inte så mycket mer att göra än att dricka lite kaffe och arbeta lite famför datorn innan det drog ihop sig till läggdags.

Inga kommentarer: