onsdag 26 januari 2011

Dagboksblad onsdag 26 januari 2011

Kurs i projektledning! Träff två i den kurs som jag har beställt åt mina projektledare (för att jag själv ville gå den). Det blev en mycket intressant dag. Man inser hur otroligt fel vi jobbar på vårt jobb med projektledning. Ja, inte jag och mina projektledare förstås, men väl alla andra.

Efter kursen begav jag mig in till stan för att slå ihjäl några timmar och käka lite mat innan jag skulle träffa yngsta dottern så att vi kunde gå på chokladprovning på chokladfabriken. Jag började med att besöka en musikaffär för att provspela en gitarrförstärkare, en Fender Blues Junior. En lite lätt sak som låter förjävla bra. Begriper inte att det kan låta så bra. Sedan begav jag mig till Texas Longhorn för att käka middag, Därefter en promenad och sedan träffades vi vid Slussen och vandrade därefter upp till Chokladfrabriken.

Chokladprovningen var en intressant upplevelse. Det första dom lärde ut (utom till mig, för jag visste det redan) var att kakaohalten i choklad är tämligen ointressant. Det är smaken som är viktig. Sedan berättades det och vi smakade oss igenom både ren choklad och en massa praliner. Intressant och gott. Vi var inte så sugna på att köpa med oss choklad hem efteråt.

Hemkomna blev det lite dator och sedan läggdags.

Inga kommentarer: