söndag 9 januari 2011

Dagboksblad söndag 9 januari 2011

Steg upp tidigt som fan för att sätta en bulldeg. Passade då på att göra morgonfika också, så även det blev tidigt. Samtidigt som det lite senare blev frukostdags var det också dags att baka ut bullarna. Och det innebar att jag inte kunde följa med på hundpromenaden eftersom jag var tvungen att vara hemma och baka av bullarna. När frun senare kom hem var bullarna färdiga, och vi kunde dricka förmiddagskaffe. Sedan åkte vi och handlade middagsmat och lite annat.


Hemma blev det lite bildredigerande och sedan var det dags för villaägareföreningens midvinterglögg. Det är inte midvinter längre, men den 22 december var det så få som kunde komma, så därför drack vi glögg nu i stället. Och det var till denna tillställning som jag primärt hade bakat bullarna. Solen sken och det var trevligt att träffa grannarna, men efter någon timme blev det kallt om fötterna. När vi kommit in gick frun, hund och barn på hundpromenad och jag förberedde midddagen samt fortsatte redigera bilder. Så småningom blev det dags att käka middag och sedan bakade yngsta dottern och jag munkar. Om man nu har en fritös, och kokosfett som är använt till klenäter men inte tillräckligt använt för att slänga, så gäller det ju att hitta på något. Det är svårt att få munkarna jämna och fina, men goda blir dom.

Sedan var det dags att titta på Morden i Midsomer, och så blev det läggdags.

Inga kommentarer: