fredag 14 januari 2011

Dagboksblad fredag 14 januari 2011

I måndags var jag på ett möte där jag inte alls fick som jag ville. Nu håller det på att ordna upp sig. Genom att lite grann justera vad jag vill och sedan tänka lite ytterligare är jag nu i det läget att jag nog får som jag vill i alla fall. Det är skönt när folk gör som jag säger. (Det gjorde även chefen igår.) Dessvärre har jag lyckats trampa en chefskollega på en av hans ömma tår. Jag skickade ett mejl där jag försökte konstatera fakta och förklara en kollegas ståndpunkt. Till svar fick jag ett mejl som verkligen andades ilska. Jag begriper fortfarande inte varför, och det var inte alls min mening. Men om det nu var en öm tå jag trampade på så är det faktiskt han och inte jag som har problemet. Det är han som har ont, inte jag. Vi får se om vi löser ut det nästa vecka.

Jag hade en trevlig lunch med en arbetskamrat jag inte pratat speciellt mycket med de senaste åren, men tidigare jobbade vi mycket tillsammans, och hade mycket gemensamt när det gäller synen på vårt jobb.

Eftermiddagen gick åt att bli upprörd på produktchefer som tror att man kan ta fram nya prylar på nolltid bara för att dom har sålt grejerna. Personligen tycker jag det vore bättre att sälja sånt som vi redan har framme och sedan ge oss tillräckligt med tid för att ta fram nya prylar utan att vi behöver bryta nacken av oss för att bli klara i tid. Sedan var det fredagsfika, lite mer jobb och så gick jag hem. På vägen hem lämnade jag in min telefon på reparation. Den krånglar på ett sätt som gör att man tror att det är mjukvarufel, men eftersom den krånglar trots att jag laddat om mjukvaran och nollställt telefonen ett flertal gånger tror jag att det är ett hårdvarufel. Eller möjligen ett fel i någon boot-programvara.

Jag blev hämtad vid bussen och så åkte vi och handlade middagsmat. Sedan hem för att käka middag, och medan fru och dotter tittade på let´s dance var jag ute och gick med hunden. Kallt som fan, men ganska skönt. När man kom in alltså. Sedan har jag skrivit ett brev till medlemmarna i IOGT-NTO-föreningen och så tittade vi på dagens (inspelade) avsnitt av på spåret. Nu ska jag sitta lite framför datorn och hämta inspiration inför morgondagens repa på stan med kameran och en arbetskamrat som just köpt kamera. Sedan blir det läggdags.

Inga kommentarer: